Site icon ДОРОЖНІЙ АДВОКАТ

Чи потрібен тахограф при внутрішніх перевезеннях – з’ясовував суд!

тахограф внутрішні перевезення штраф Укртрансбезпека штраф облік робочого часу та відпочинку

Дана стаття втратила актуальність у зв’язку із внесенням змін до законодавства в частині обовязку застосування тахографів при внутрішніх перевезеннях.

Фактичні обставини справи

Перевізник здійснював внутрішні перевезення по території України. Під час руху транспортний засіб був зупинений працівниками Укртрансбезпеки, які попросили у водія пред’явити протокол перевірки та адаптації тахографа (приладу реєстрації режимів праці та відпочинку водіїв).

Водій повідомив, що здійснює внутрішнє перевезення, а тому не має обов’язку встановлення і використання тахографа. Наголосив, що законодавством такий обов’язок передбачено лише при здійсненні міжнародних перевезень.

Працівники Укртрансбезпеки зазначені аргументи не врахували та винесли на перевізника штраф в розмірі 1 700 грн. Причиною штрафу стала відсутність протоколу перевірки та адаптації тахографа при здійсненні внутрішніх перевезень.

Хід розгляду справи в суді

Перевізник оскаржив штраф у суді. Розглядаючи матеріали справи, Третій апеляційний адміністративний суд зазначив, що відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону № 2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, у розмірі 1700 грн.

Водночас суд вказав, що стаття 53 Закону № 2344-III визначає порядок організації міжнародних перевезень пасажирів і вантажів. Відповідно до частини 8 статті 53 Закону №2344-III водії транспортних засобів зобов`язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб Укртрансбезпеки надавати їм реєстраційні листки режиму праці та відпочинку водіїв – тахокарти, а також, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв.

При цьому, згідно з абзацом 11 частини 1 статті 60 Закону №2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: управління транспортними засобами при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без контрольних пристроїв (тахографів) реєстрації режимів праці чи відпочинку водіїв транспортних засобів, чи вимкненими такими контрольними пристроями (тахографами) або без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку – штраф у розмірі 680 грн.

Висновки суду

Таким чином, на думку суду, обов`язок ведення реєстраційних листків режиму праці та відпочинку водіїв тахокарт, протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, та відповідальність за недотримання вказаних вимог, покладений на водіїв, які здійснюють міжнародні автомобільні перевезення (Справа №340/3138/20).

Зважаючи на те, що вантажні перевезення здійснювались саме в межах України і є внутрішніми, колегія суддів зробила висновок, що Укртрансбезпека протиправно застосувала до перевізника адміністративно-господарського штрафу.

За наслідками розгляду справи суд скасував штраф Укртрансбезпеки на суму 1700 грн.


З приводу оскарження штрафів, ви можете звернутися до фахівців юридичної компанії «Дорожній Адвокат». Працюємо по всій Україні. Дзвоніть за номерами телефонів: 050-758-11-74 (viber, telegram), 067-171-16-11. (Дзвінки приймаються щоденно без вихідних до 24:00 год).


Всі наші публікації є авторськими, підготовані фахівцями юридичної компанії «Дорожній Адвокат». При републікації матеріалів сторінки обов’язкове гіперактивне посилання на сайт https://doradvokat.com.ua.
Наш Сайт (5 млн відвідувачів щорічно);
Наш Фейсбук (6 млн відвідувачів щорічно);
Наш Телеграм канал (18 тис підписників);
Наш Інстаграм (10 тис підписників);
Група «Перевізники України» (12 тис учасників);

Поширити через:

Exit mobile version