Питання виїзду за кордон останнім часом є актуальним для багатьох громадян України. До того ж багато громадян планують їхати за кордоном на автомобілі.
Тому перед виїздом обов’язково потрібно з’ясувати всі умови пропуску автомобіля через кордон. Потрібно знати, які документи повинні бути на автомобіль, який стан авто та обладнання має бути при перетині кордону. Будь-яка помилка може призвести до заборони прикордонниками перетнути кордон.
При перетині державного кордону на власному автомобілі водієві необхідно мати наступні документи:
При перетині державного кордону на чужому автомобілі (якщо власник автомобіля відповідно до свідоцтва про реєстрацію інший) водієві необхідно мати наступні документи:
Перед виїздом обов’язково потрібно з’ясувати чи буде дійсним ваше посвідчення водія за кордоном. При чому не просто «за кордоном», а у конкретній країні перебування. Оскільки керування транспортним засобом без визнаного країною перебування посвідчення водія може обійтися великими штрафами.
Національне посвідчення водія дійсне під час керування транспортними засобами у країнах, які підписали Віденську Конвенцію про дорожній рух 1968 року.
Окрім вказаних країн, є держави, які не є підписантами Віденської Конвенції про дорожній рух 1968 року. Тому в цих країнах українське національне посвідчення відповідного зразка не є дійсним. Однак, ці країни ратифікували Женевську Конвенцію про дорожній рух 1949 року. Ця Конвенція передбачає обов’язкову наявність на їх території міжнародного посвідчення водія.
Детально в яких країнах дійсне українське посвідчення водія ми писали в минулих публікаціях.
Окрім документів прикордонники можуть звернути увагу на обладнання і технічний стан автомобіля. Це також може стати причиною заборони перетину кордону.
Зокрема на кордоні можуть перевірити наявність аптечки, вогнегасника та знаку аварійної зупинки. У деяких автомобілів наявність запасного колеса.
У деяких країнах тонування заборонене на вітровому склі та передніх бокових вікнах. Водія можуть примусити зняти таку плівку, якщо звісно він не вирішить повернутись назад. Тонування це одна із найрозповсюдженіших причин того, чому на кордоні не пропускають автівки наших громадян.
Можуть не впустити у певну країну в разі невідповідності типу шин наявному сезону (зима/літо). У більшості країнах ЄС в період з 1 листопада до 31 березня на авто мають бути встановлені зимові шини. У деяких країнах рекомендується заміна шин лише при погіршенні погодних умов. В окремих країнах заборонена шипована гума.
Якщо є серйозні пошкодження кузова чи скла, то вас теж можуть не пропустити через кордон. До числа пошкоджень відноситься відсутність бампера, бічного дзеркала, великі вм’ятини тощо. Прикордонник може не дозволити перетнути кордон за наявності тріщини на вітровому склі.
У деяких країнах існують екологічні вимоги щодо автомобілів, такі як вимоги до викидів шкідливих речовин. Переконайтеся, що ваш автомобіль відповідає таким вимогам або що ви маєте необхідні дозволи або відповідність. Для прикладу щодо екологічних вимог до транспортних засобів в ЄС ви можете ознайомитись за посиланням.
Умови перетину кордону на автомобілі не є вичерпними, вони можуть різнитися від країн та інших індивідуальних обставин. Якщо у вас є пропозиції щодо відображення у даній публікації інших важливих умов перетину кордону, ви можете вказати це під публікацією або в доступних месенджерах. Наші юристи розглянуть ваші пропозиції та у разі визнання їх актуальними внесуть доповнення до статті.
З приводу оскарження штрафів, ви можете звернутися до фахівців юридичної компанії «Дорожній Адвокат». Працюємо по всій Україні. Дзвоніть за номерами телефонів: 050-758-11-74 (viber, telegram), 067-171-16-11. (Дзвінки приймаються щоденно без вихідних до 23:00 год).
Всі наші публікації є авторськими, підготовані фахівцями юридичної компанії «Дорожній Адвокат». При републікації матеріалів сторінки обов’язкове гіперактивне посилання на сайт https://doradvokat.com.ua.
Наш Сайт (5 млн відвідувачів щорічно);
Наш Фейсбук (6 млн відвідувачів щорічно);
Наш Телеграм канал (16 тис підписників);
Наш Інстаграм (10 тис підписників);
Група «Перевізники України» (10 тис учасників);