Site icon ДОРОЖНІЙ АДВОКАТ

Чи потрібен техогляд вантажопасажирським автомобілям

Адвокат пояснює, чи потрібен техогляд вантажопасажирським автомобілям в Україні

Чи потрібен техогляд вантажопасажирським автомобілям – роз’яснення адвоката

Зміст статті

Toggle

Вступ

Питання техогляду для вантажопасажирських авто викликає чимало суперечок. Поліція часто намагається прирівняти їх до вантажних і штрафує водіїв. Проте основне призначення таких авто – перевезення пасажирів із додатковим багажем, а не комерційних вантажів. Саме ця відмінність є вирішальною.

Законодавчі вимоги до техогляду

Вимоги для вантажних авто

Вантажні автомобілі обов’язково проходять техогляд. Це закріплено у статті 35 Закону України “Про дорожній рух”. Відповідно до цих норм експлуатація авто без техогляду заборонена. Саме до цієї категорії поліція помилково відносить вантажопасажирські автомобілі.

Виключення для легкових авто

Стаття 35 Закону «Про дорожній рух» встановлює винятки з обов’язкового контролю. Легкові автомобілі не повинні проходити техогляд, окрім тих, що використовуються для комерційних перевезень. Вантажопасажирські транспортні засоби за своєю природою належать саме до легкових.

Класифікація вантажопасажирських автомобілів

Державні стандарти (ДСТУ 3649:2010)

ДСТУ 3649:2010 визначає, що авто до 3500 кг із кількістю сидячих місць до восьми, не враховуючи водія, належать до категорії «В». Це ознаки легкового автомобіля, а не вантажного. Вантажопасажирські відповідають цим критеріям. Їх конструкція забезпечує комфорт пасажирів.

Положення Митного закону

Відповідно до Закону «Про митний тариф України», вантажопасажирські за своєю конструкцією класифікуються як легкові, що призначені для перевезення людей та їхнього багажу із забезпеченням необхідного комфорту та числом місць не більше дев’яти, включаючи водія.

Додаткові особливості

Використання для особистих потреб

Вантажопасажирські автомобілі найчастіше застосовуються власниками у приватних цілях. Такі авто зручні для сімейних поїздок, перевезення речей чи обладнання, але без ознак бізнесової діяльності. У цьому випадку авто залишається в категорії легкових і не підлягає техогляду.

Комерційні перевезення

Інша ситуація виникає, коли вантажопасажирські авто використовуються для заробітку. До таких належать таксі, організація перевезень на замовлення або доставка вантажів з оплатою. Тут транспорт автоматично втрачає статус приватного і підпадає під обов’язковий техогляд.

Наслідки для водія

Відповідальність за перше порушення

Згідно з частиною 3 статті 121 КУпАП, керування транспортним засобом, що підлягає обов’язковому технічному контролю, але його не пройшов, передбачає штраф у розмірі 340 грн. Така санкція може застосовуватись лише тоді, коли авто дійсно підлягає техогляду.

Санкції за повторне протягом року

У разі повторного вчинення аналогічного порушення протягом року санкції посилюються. Частина 4 статті 121 КУпАП передбачає накладення штрафу у розмірі 680 грн. Водночас окрім штрафу, водія може бути позбавлено права керування строком від трьох до шести місяців.

Дії після отримання штрафу

Оплата штрафу

Штрафи за відсутність техогляду щодо вантажопасажирських авто є протиправними. Проте закон не забороняє водієві оплатити штраф. Але після сплати небажано протягом року знову потрапляти у подібну ситуацію, адже повторне стягнення матиме серйозніші наслідки.

Оскарження постанови

Правильний шлях – оскаржити постанову як незаконну. Водій має 10 днів для звернення до суду. Аргументи ґрунтуються на нормах закону, які підтверджують, що вантажопасажирські авто не підлягають техогляду. На підставі цих аргументів суд скасовує постанову.

Поради адвоката

Поведінка під час зупинки поліцією

Якщо при зупинці інспектор намагається віднести вантажопасажирське авто до вантажного, водію слід пояснити, що транспортний засіб належить до категорії «легковий». Посилання на статтю 35 Закону «Про дорожній рух» підтвердить відсутність обов’язку проходити техогляд.

Дії після винесення постанови

У випадку накладення штрафу найкращим варіантом є його оскарження. Оплата штрафу можлива, але вона створює небезпечну ситуацію – у разі повторної зупинки протягом року водія можуть позбавити права керування строком від трьох до шести місяців.

Висновки

Вантажопасажирські автомобілі належать до категорії легкових і не підлягають техогляду, окрім комерційних перевезень. Штрафи у таких випадках є незаконними. Оплата штрафу не усуває небезпеки, а лише підсилює ймовірність позбавлення права керування. Саме тому такі постанови потрібно оскаржувати.


З приводу оскарження штрафів, ви можете звернутися до фахівців юридичної компанії «Дорожній Адвокат». Працюємо по всій Україні. Дзвоніть за номерами телефонів: 050-758-11-74 (viber, telegram), 067-171-16-11. (Дзвінки приймаються щоденно без вихідних до 23:00 год).


Всі наші публікації є авторськими, підготовлені фахівцями юридичної компанії «Дорожній Адвокат». При републікації матеріалів сторінки обов’язкове гіперактивне посилання на сайт https://doradvokat.com.ua.
Наш Сайт (5 млн відвідувачів щорічно);
Наш Фейсбук (6 млн відвідувачів щорічно);
Наш Телеграм канал (16 тис підписників);
Наш Інстаграм (10 тис підписників);
Група «Перевізники України» (10 тис учасників);

Поширити через:

Exit mobile version