Укртрансбезпека габаритно-ваговий контроль автоматичне зважування рамки штрафи оскаржити штраф постанову дорожній адвокат авто юрист

Як ми повідомляли раніше, законом встановлена конкретна форма постанови про накладення адміністративних штрафів за перевищення вагових норм по автоматичній фіксації. Однак Укртрансбезпека не дотримується цих вимог закону та виносить постанови з порушенням закону.

Які вимоги до оформлення постанови

Вимоги до постанови чітко перелічені в додатку №1 до Інструкції, затвердженої Наказом Мініфраструктури №512 від 27.09.2021. Однак фактично постанови виносяться Укртрансбезпекою з порушенням встановленого законом порядку без вказання у них базових показників щодо фактичної ваги, нормативного параметра та інших обов’язкових відомостей.

Однак не всі суди визнають ці помилки Укртрансбезпеки. Тому часто замість скасування очевидно протиправних постанов деякі суди роблять висновки, що недотримання встановленої законом форми не передбачає визнання штрафів незаконними.

Практична ситуація

У одній з таких ситуацій перевізника двічі оштрафували за перевищення вагових норм на пунктах автоматичного вагового контролю. В обидвох випадках у постановах було зазначено лише розмір перевищення і відсоток перевищення.

image

З цих постанов не було зрозуміло, яка була фактична вага транспортного засобу, і яка вагова норма була взята до обчислення. Не було вказано відомостей про кількість осей на транспортному засобі та про нормативні вагові параметри на кожну вісь на відповідній ділянці дороги. Не було зрозуміло на якій підставі зроблено висновок що осі є здвоєними чи строєними, оскільки постанови навіть не містили жодних відомостей про вимірювання відстаней між осями. Тобто постанови не містили базових відомостей, вказання яких відповідно до закону є обов’язковим.

Обурений такими протиправними діями Укртрансбезпеки перевізник подав два окремі позови до суду. Вишгородським районним судом Київської області відкрито два адміністративні провадження №363/419/22 та №363/484/22.

Розгляд справи в судах

Місцевий суд, попри очевидне неправильне оформлення постанов, зробив висновок що ці постанови є законними та відмовив у задоволенні позовів.

Перевізник не погодився та оскаржив ці рішення місцевого суду до Шостого апеляційного адміністративного суду (м. Київ). Обидві справи передано до професійної колегії суддів, які детально дослідили оскаржувані постанови Укртрансбезпеки з приводу дотримання передбаченої законом форми.

image

Дослідивши спірні постанови, Шостий апеляційний адміністративний суд зробив висновок про неналежне оформлення постанов, яке полягає у відсутності обов’язкових числових показників, зокрема таких як фактична вага транспортного засобу та нормативні параметри, які враховувалися при розрахунку, та інших відомостей.

За результатами розгляду обидвох справ, апеляційний суд визнав постанови Укртрансбезпеки про накладення штрафів по автоматичному зважуванню незаконними та скасував їх (Рішення суду від 13.09.2022 у справі №363/419/22 та від 13.09.2022 у справі №363/484/22)

Які наслідки

Як наслідок діяльність Укртрансбезпеки у цьому випадку призвела до того, що окрім недоотримання цих коштів до бюджету, держава витратила ще й кошти на оплату послуг приватних адвокатів, які представляли інтереси Укртрансбезпеки в судах.

Рішення апеляційного суду набрали законної сили та оскарженню не підлягають. Перевізник не буде оплачувати безпідставно нараховані штрафи.

image


З приводу оскарження штрафів, ви можете звернутися до фахівців юридичної компанії «Дорожній Адвокат». Працюємо по всій Україні. Дзвоніть за номерами телефонів: 050-758-11-74 (viber, telegram), 067-171-16-11. (Дзвінки приймаються щоденно без вихідних до 23:00 год).


Всі наші публікації є авторськими, підготовані фахівцями юридичної компанії «Дорожній Адвокат». При републікації матеріалів сторінки обов’язкове гіперактивне посилання на сайт https://doradvokat.com.ua.
Наш Сайт (5 млн відвідувачів щорічно);
Наш Фейсбук (6 млн відвідувачів щорічно);
Наш Телеграм канал (16 тис підписників);
Наш Інстаграм (10 тис підписників);
Група «Перевізники України» (10 тис учасників);

Поширити через: