Вимоги Укртрансбезпеки направляти водіїв до пунктів вагового контролю ГВК

Суть проблеми

Працівники Укртрансбезпеки навчились зупиняти водіїв вантажівок де їм заманеться і вимагати їхати з ними до інших територіальних місць на пункти вагового контролю. Це може бути на відстані 20 км, 40 км, а інколи й 70 км. Звісно, що час і пальне ніхто не збирається компенсувати.

Якщо водій відмовляється, то лякають штрафом за відмову пройти ваговий контроль у розмірі 51 тис. грн. Тож чи законні такі вимоги, розглянемо у даній статті.

Яким законознавством регулюється габаритно-ваговий контроль

Під час здійснення вантажних перевезень та при здійсненні габаритно-вагового контролю водії керуються Правилами дорожнього руху, «Порядком зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами», затвердженим постановою КМУ від 20 травня 2013 р. №422, «Порядком здійснення габаритно-вагового контролю…», затвердженим постановою КМУ від 27.06.2007 №879, «Порядком взаємодії … », затвердженого спільним наказом Мінінфраструктури та МВС від 10.12.2013 №1007/1207, «Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті», затвердженого постановою КМУ від 08.11.2006 №1567.

Що передбачає вказане законодавство

Вказане законодавство обмежило коло обов’язків для водія щодо проведення габаритно-вагового контролю. А саме передбачено право Укртрансбезпеки встановлювати для цього на автошляхах пересувні чи стаціонарні пункти вагового контролю, а також обов’язок водія пройти габаритно-ваговий контроль на місці зупинки в таких пунктах вагового контролю.

image

Чи передбачено обов’язки для водіїв їхати до інших місць

Вказані нормативні акти не передбачають обов’язку для водія виконувати особисті забаганки працівників Укртрансбезпеки їхати до інших територіальних місць для проведення зважування.

Чи законні вимоги працівників Укртрансбезпеки

Якщо працівники Укртрансбезпеки зупинили вантажівку і вимагають від водія їхати до будь-яких інших територіальних місць на пункти вагового контролю, то такі вимоги є незаконними, оскільки це не передбачено жодним нормативно-правовим актом.

Чи буде це вважатись відмовою пройти ГВК

Відмова водія їхати «не відомо куди» для проведення зважування не є відмовою пройти ваговий контроль. Відмовою може вважатись, якщо водія зупинили на пункті вагового контролю і на місці зупинки він відмовляється пройти зважування. Лише в такому випадку це буде вважатись відмовою пройти ГВК з відповідними наслідками.

Чим водій повинен аргументувати свою відмову кудись їхати

Якщо на місці зупинки працівники Укртрансбезпеки вимагають у водія їхати для проведення вагового контролю в інші територіальні місця, то водій повинен попросити працівника Укртрансбезпеки ознайомити його з нормативно-правовим актом, який його зобов’язує кудись їхати. Однак ознайомити з такими нормативними актами його не зможуть, оскільки таких не існує.

image

Висновки

Відповідно до закону, водій вантажівки зобов’язаний пройти ваговий контроль виключно на місці зупинки на облаштованому належним чином стаціонарному або пересувному пункті. Вимоги працівників Укртрансбезпеки їхати до інших територіальних місць є незаконними і водій має право не виконувати незаконних вказівок.


З приводу оскарження штрафів, ви можете звернутися до фахівців юридичної компанії «Дорожній Адвокат». Працюємо по всій Україні. Дзвоніть за номерами телефонів: 050-758-11-74 (viber, telegram), 067-171-16-11. (Дзвінки приймаються щоденно без вихідних до 24:00 год).


Всі наші публікації є авторськими, підготовані фахівцями юридичної компанії «Дорожній Адвокат». При републікації матеріалів сторінки обов’язкове гіперактивне посилання на сайт https://doradvokat.com.ua.
Наш Сайт (5 млн відвідувачів щорічно);
Наш Фейсбук (6 млн відвідувачів щорічно);
Наш Телеграм канал (18 тис підписників);
Наш Інстаграм (10 тис підписників);
Група «Перевізники України» (12 тис учасників);

Поширити через: