Суд визнав незаконною практику Укртрансбезпеки з заниження вагових норм для контейнеровозів

Вдалося запобігти неправомірному стягненню Укртрансбезпекою з перевізника коштів в сумі 42 тис. грн. Ретельний аналіз ситуації та своєчасні правові заходи дозволили захистити клієнта від незаконних фінансових вимог.

Суть питання

Практично всі перевізники стикалися з неправомірними діями Укртрансбезпеки, яка при зважуванні застосовує до контейнеровозів занижені вагові норми. Як наслідок перевізники отримують несправедливі штрафи.

На сьогодні всі перевізники практично «погрузли» в безпідставних штрафах. Фактично вантажні перевезення на сьогодні стали збитковими. Оскільки економіка країни тісно пов’язана з вантажними перевезеннями, то це негативно впливає на економіку в цілому і призводить до росту споживчих цін.

В чому полягає суть накладення штрафів

Укртрансбезпека умисно без жодних законних підстав застосовує до контейнеровозів неправильні занижені вагові норми. А саме, для контейнеровозів закон передбачає збільшені вагові норми 42 тонни та 44 тонни у залежності від специфікації контейнеровоза. В той таки час Укртрансбезпека по всіх контейнеровозах без винятку застосовує вагову норму 40 тонн.

image

Після цього власникам контейнеровозів надходять постанови про накладення штрафу. Як виправдання своїх дій Укртрансбезпека вказує надумані домисли, що начебто причеп «немає маркування», «неопломбований дротом діаметром не менше 2 мм», «перевозить вантаж не в тарі» тощо. Тобто вигадують будь-що, лиш би стягнути з перевізників кошти.

Практична ситуація

В одній з таких ситуацій Укртрансбезпека свідомо застосувала до транспортного состава (тягача з причепом – контейнеровозом) занижену вагову норму 40 тонн. А саме при фактичній вазі автомобіля 44 тонни застосувала вагову норму не 44 тонни, а 40 тонн.

Як наслідок відносно власника автомобіля винесли декілька постанов про накладення штрафів. Перевізник усвідомлював, що це примітивне здирництво. Він був переконаний, що не порушував законодавства. Тому він звернувся за захистом до суду.

Які мотиви використала Укртрансбезпека на свій захист

На захист своїх протиправних дій у суді Укртрансбезпека висловлювала «шаблонні» надумані домисли, що начебто причеп «немає маркування», «неопломбований дротом діаметром не менше 2 мм», «перевозить вантаж не в тарі». А тому цей причеп не є контейнеровозом.

image

Ну звісно, що ніякі «маркування» чи «пломбування» не змінюють типу транспортного засобу – контейнеровоз. А вказані доводи є лише наміром Укртрансбезпеки захистити свої незаконні дії.

Висновки суду

Суд відкинув ці беззмістовні доводи Укртрансбезпеки про «маркування» та «пломбування». З цього приводу суд зауважив, що «можливе недотримання перевізником вимог щодо маркування контейнера, вимог щодо виду вантажу або ж способу його розміщення у контейнері, не змінює призначення та технічних характеристик транспортного обладнання, яка розміщена на спеціалізованому напівпричепі-контейнеровозі, для цілей її ідентифікації як вантажного контейнера щодо застосування положень пункту 22.5 ПДР».

З урахуванням зазначеного суд визнав, що вагова норма 40 тонн була незаконно застосована до контейнеровоза. За результатами розгляду справи суд визнав штраф Укртрансбезпеки незаконним та скасував його. Постанова Шостого апеляційного адміністративного суду від 30.11.2023 у справі №705/3687/23.

Юридичну підтримку у справі забезпечували фахівці юридичної компанії «Дорожній Адвокат».

image


З приводу оскарження штрафів, ви можете звернутися до фахівців юридичної компанії «Дорожній Адвокат». Працюємо по всій Україні. Дзвоніть за номерами телефонів: 050-758-11-74 (viber, telegram), 067-171-16-11. (Дзвінки приймаються щоденно без вихідних до 24:00 год).


Всі наші публікації є авторськими, підготовані фахівцями юридичної компанії «Дорожній Адвокат». При републікації матеріалів сторінки обов’язкове гіперактивне посилання на сайт https://doradvokat.com.ua.
Наш Сайт (5 млн відвідувачів щорічно);
Наш Фейсбук (6 млн відвідувачів щорічно);
Наш Телеграм канал (18 тис підписників);
Наш Інстаграм (10 тис підписників);
Група «Перевізники України» (12 тис учасників);

Поширити через: