Суди підтвердили факт внесення співробітниками Укртрансбезпеки в акт перевірки завідомо неправдивих відомостей. На підставі цієї перевірки перевізника оштрафували на 34000 грн. Перевізника врятував відеозапис з нагрудного відеореєстратора працівника Укртрансбезпеки.

Суть проблеми

Недостатній внутрішній контроль в Укртрансбезпеці спричиняє численні зловживання з боку її співробітників під час виконання службових обов’язків. Як наслідок інспектори цієї служби дозволяють накладати на перевізників штрафи без жодних законних підстав. І при цьому не бояться бути покараними, оскільки належна система внутрішнього контролю практично відсутня. Мало того, вони навіть дозволяють собі фальсифікувати матеріали перевірок.

Фактичні обставини справи

Працівники Укртрансбезпеки зупинили вантажівку, що здійснювала міжнародне перевезення. Попросили пред’явити документи. Водій пред’явив всі передбачені законом документи. Після пред’явлення документів водію дозволили продовжити рух по маршруту. Жодних актів перевірок не складали. Проте надалі за адресою перевізника надійшов акт перевірки, в якому було зафіксовано факт відсутності у водія сертифіката відповідності причепу вимогам законодавства України щодо безпеки руху та екологічної безпеки. Побутова назва документа «зелений сертифікат». За начебто відсутність цього «зеленого сертифіката» наклали штраф 34000 грн.

На чому базувалась позиція захисту

В суді адвокати повідомили, що перевізник суворо дотримується вимог закону і що водієм було надано всі передбачені документи. В тому числі було надано «зелений сертифікат». Наголошували, що працівниками Укртрансбезпеки здійснено фальсифікацію матеріалів перевірки. Укртрансбезпека, покриваючи свої незаконні дії, заперечувала. Наголошувала, що такого документа водій не пред’являв на місці зупинки.

image

Що врятувало перевізника

Відповідно до закону працівник Укртрансбезпеки зобов’язаний вести повну відеофіксацію спілкування з водієм на нагрудний відеореєстратор. Тому адвокати витребували відеофіксацію з місця зупинки. Укртрансбезпека відмовлялася надавати цю відеофіксацію. Проте, за клопотанням адвокатів, відеозапис було все-таки отримано та долучено до матеріалів судової справи.

Що дослідили суди

Переглядаючи відеофіксацію суд встановив, що дійсно, на відеозаписі чітко видно, що серед пред’явлених водієм документів містився і спірний «зелений сертифікат». Також відеозапис підтвердив, що водія не повідомляли про складення акту перевірки. Тобто цим відеозаписом підтверджено факти фальсифікації матеріалів перевірки. За результатами розгляду справи суд визнав штраф Укртрансбезпеки незаконним та скасував його. Справедливість захистили в місцевому та апеляційному судах. Постанова П’ятого апеляційного адміністративного суду від 08.11.2023 у справі №420/9182/23.

Висновки

Цей випадок черговий раз підкреслив серйозні прогалини у внутрішньому контролі в Укртрансбезпеці, що призводять до зловживань та фальсифікацій матеріалів перевірок. Використання відеозаписів з нагрудних відеореєстраторів працівників Укртрансбезпеки виявилося ключовим у забезпеченні справедливості. Цей інцидент підкреслює необхідність забезпечення належного правового захисту для перевізників. Будьте уважними під час перевірок Укртрансбезпеки та фіксуйте всі обставини перевірки на відеозапис самостійно. Ці приватні відеозаписи можуть слугувати ключовим доказом відсутності порушень у ваших діях.

Інтереси перевізника у судах представляли фахівці юридичної компанії «Дорожній адвокат».

image

З приводу оскарження штрафів, ви можете звернутися до фахівців юридичної компанії «Дорожній Адвокат». Працюємо по всій Україні. Дзвоніть за номерами телефонів: 050-758-11-74 (viber, telegram), 067-171-16-11. (Дзвінки приймаються щоденно без вихідних до 24:00 год).


Всі наші публікації є авторськими, підготовані фахівцями юридичної компанії «Дорожній Адвокат». При републікації матеріалів сторінки обов’язкове гіперактивне посилання на сайт https://doradvokat.com.ua.
Наш Сайт (5 млн відвідувачів щорічно);
Наш Фейсбук (6 млн відвідувачів щорічно);
Наш Телеграм канал (18 тис підписників);
Наш Інстаграм (10 тис підписників);
Група «Перевізники України» (12 тис учасників);

Поширити через: