перегруз ГВК ТТН товарно-транспортна накладна документальний контроль

Перевізники часто зустрічаються з випадками, коли Укртрансбезпека накладає адміністративно-господарські штрафи за перевищення вагових норм без фактичного зважування.

При цьому підставою для штрафу використовує лише відомості з ТТН, які вказуються вантажовідправником. Також бере до уваги свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.

Які передбачено види вагового контролю

Габаритно-ваговий контроль поділяється на 2 види:

  1. Точний габаритно-ваговий контроль. Визначення вагових параметрів транспортного засобу здійснюється на стаціонарному або пересувному пункті зважування.
  2. Документальний ваговий контроль. Визначення загальної маси транспортного засобу здійснюється шляхом додавання власної маси транспортного засобу та маси вантажу;

Що відбувається фактично

Рейдові перевірки Укртрансбезпеки не завжди проводяться при наявності вагового обладнання. Часто рейдові перевірки проводяться тільки на основі наявних у водія документів на вантажне перевезення.

image

При цьому, при отриманні у водія товарно-транспортної накладної, працівники Укртрансбезпеки першочергово звіряють вказану в ТТН вагу вантажівки. Порівнюють зазначені відомості з масою транспортного засобу, вказаною в свідоцтвах про реєстрацію.

Якщо маса «брутто» в ТТН, або сума маси «нетто» і маси авто без вантажу згідно з свідоцтвом про реєстрацію перевищує вагові норми, то Укртрансбезпека накладає адміністративно-господарські штрафи за перевищення вагових норм.

Чи може ТТН достовірно підтвердити фактичну вагу

Товарно-транспортна накладна є первинним документом, який містить відомості про господарську операцію, та не може вважатися документом, який беззаперечно визначає масу вантажу.

Доказом фактичної маси автомобіля може бути лише зважування у спеціально відведених місцях. Спеціально відведені місця – це облаштовані відповідно до вимог закону стаціонарні або пересувні пункти габаритно-вагового контролю. При цьому вагове обладнання в цих пунктах повинно бути сертифіковане і повірене станом на дату його застосування.

image

Під час такого вагового контролю оператором комплексу роздруковується чек зважування із числовими показниками вагових параметрів. Після цього складається Довідка про результати здійснення габаритно-вагового контролю, Акт про перевищення нормативних вагових параметрів, Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт.

Тому лише фактичний ваговий контроль на спеціальному пункті ГВК може достовірно підтвердити фактичну масу транспортного засобу.

Це пояснюється тим, що на автомобілі може бути знято чи додано якесь обладнання під час руху. Вантаж може бути розвантажено чи довантажено під час руху. Автомобіль може бути заправлено пальним під час маршруту чи навпаки – використано пальне в баку. Причини можуть бути різні. Зрештою не виключаються звичайні описки в документах.

Висновки

Визначення вагових параметрів транспортного засобу на підставі відомостей з ТТН не можуть вважатися достовірними. Відповідно такі відомості не можуть бути використані для накладення штрафів за перевищення вагових норм. Доказом фактичної ваги може бути лише здійснення зважування на облаштованому пункті ГВК зі складенням всіх передбачених законом документів.

image

Винесені на підставі відомостей з ТТН адміністративно-господарські штрафи без фактичного зважування на пункті ГВК є протиправними по своїй суті та підлягають скасуванню у встановленому законом порядку.


З приводу оскарження штрафів, ви можете звернутися до фахівців юридичної компанії «Дорожній Адвокат». Працюємо по всій Україні. Дзвоніть за номерами телефонів: 050-758-11-74 (viber, telegram), 067-171-16-11. (Дзвінки приймаються щоденно без вихідних до 24:00 год).


Всі наші публікації є авторськими, підготовані фахівцями юридичної компанії «Дорожній Адвокат». При републікації матеріалів сторінки обов’язкове гіперактивне посилання на сайт https://doradvokat.com.ua.
Наш Сайт (5 млн відвідувачів щорічно);
Наш Фейсбук (6 млн відвідувачів щорічно);
Наш Телеграм канал (18 тис підписників);
Наш Інстаграм (10 тис підписників);
Група «Перевізники України» (12 тис учасників);

Поширити через: