Укртрансбезопасность сыпучие грузы Методика ГВК

Дотримання вагових норм є дуже складним і болючим питанням для перевізників. Якщо у більшості випадків загальна вага автомобіля відповідає ваговим нормам, то перевізник не в змозі проконтролювати дотримання вагових норм під час перевезення сипучого вантажу саме по осях. Водночас, державна політика зведена лише до штрафування «порушників».

У одному з таких випадків водій перевозив сипучий вантаж (насіння соняшника). Загальна фактична маса автомобіля з вантажем не перевищувала дозволену вагу. Перевищення було встановлено лише на одну вісь. За результатами зважування перевізник отримав штраф 34 000 грн.

При цьому, працівниками Укртрансбезпеки не враховано властивості вантажу, що перевозився (насіння кукурудзи насипом), який є сипучим вантажем. Довелося оскаржувати штраф Укртрансбезпеки у суді.

Розглядаючи питання права Укртрансбезпеки здійснювати зважування сипучих вантажів, Шостий апеляційний адміністративнийй суд виходив з наступного. Єдиною методикою виконання вимірювань поосьових навантажень вантажних транспортних засобів у русі в Україні є лише Методика виконання вимірювань поосьових навантажень та маси вантажних транспортних засобів у русі. Ця методика розроблена Харківським національним автомобільно-дорожнім університетом Державної служби автомобільних доріг України, затверджена заступником голови Державної служби автомобільних доріг України (Укравтодор). Методика атестована у відповідності з ГОСТ 8.010-99 Національним науковим центром “Інститут Метрології”, свідоцтво про атестацію №02-84-08.

Разом із тим, суд зазначив, що вказана Методика не розповсюджується на транспорті засоби з рідким вантажем або вантажем, що змінює розподіл навантажень на вісі транспортного засобу в русі (тобто з сипучим вантажем).

Зазначена обставина свідчить про відсутність вимог щодо нормативів навантаження транспортних засобів з відповідним сипучим видом вантажу, та, відповідно, про неможливість встановлення факту порушення вагових параметрів при зважуванні сипучого вантажу.

Hotline.Finance [CPS] UA

При цьому, незважаючи на те, що з п. 19 Порядку № 879 на підставі постанови КМУ від 30.08.17 №671 виключені положення щодо наявності Методики проведення габаритно-вагового контролю, затвердженої Мінекономрозвитку, вимоги відносно визначення за допомогою зважувального обладнання вагових параметрів фактичної маси та навантаження на вісь (осі) транспортного засобу, які проводяться згідно з Методикою, затвердженою спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології, наявні в підпункті 2 пункту 2 Порядку №879, на даний час є чинними.

Однак, на дату зважування така Методика, затверджена спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології, відсутня.

Враховуючи відсутність на час проведення габаритно-вагового контролю методики визначення параметрів фактичної маси та навантаження на вісь щодо рідких та сипучих вантажів, можна стверджувати про відсутність на час проведення зазначеного габаритно-вагового контролю правових підстав визначення перевищення нормативних вагових параметрів транспортного засобу та відповідно складання розрахунку плати за проїзд і застосування адміністративно-господарського штрафу за перевищення вагових параметрів.

image

Таким чином, Шостий апеляційний адміністративний суд (м. Київ) визнав, що на сьогодні у підрозділів Укртрансбезпеки відсутні правові підстави для зважування сипучих та рідких вантажів допоки Мінекономрозвитку не розробить Методику зважування таких вантажів.

Юридичний супровід справи №620/542/20 здійснювався фахівцями Юридичної компанії «Дорожній Адвокат».

Читайте також:

TruCAM не може утримуватися в руках, а повинен бути стаціонарно вмонтований – висновок суду!

У яких випадках інспектор має право оглянути салон чи багажник автомобіля

Винесення постанов по євробляхах на 8500 грн. НЕ належить до компетенції поліції – висновок суду

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Поширити через:

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: