доставка авто з-за кордону США уважно суд

Як тільки впровадили безкоштовне розмитнення, громадяни почали обмірковувати як замовити автомобіль з-за кордону. Весь інтернет переповнений рекламними оголошеннями про «дешеві» автомобілі з США чи інших далеких країн з доставкою до 30 днів і за ціною нижче до 40% у порівнянні з українським ринком.

Але не всі покупці отримають такі автомобілі протягом домовленого строку, багатьох буде очікувати розчарування. А в деяких – собівартість вийде дорожча, ніж вартість подібного авто в Україні.

Hotline.Finance [CPS] UA

Найбільш поширеною проблемою, зокрема по доставці авто з США, є обіцянки доставити авто протягом 30-40 днів, а по факту людина очікує автомобіль до 12 місяців.

За цей час людина немає автомобіля, витрачає нерви. Після проведення Вами оплати, менеджери вже не такі люб’язні, на дзвінки не відповідають.

Якби людина знала, що автомобіль доставлять через 6, 9 чи 12 місяців, то звісно вона б не замовляла такий автомобіль. Навіть якщо він дійсно вийде на 40% дешевшим.

Звісно, що не можна всіх продавців даного сегменту авторинку прирівнювати до категорії недобросовісних, можуть бути й порядні продавці. Проте є багато таких, які надають покупцю завідомо недостовірні відомості з метою нечесного заробітку.

Тому ми підготували дану публікацію, щоб роз’яснити як громадяни мають вберегти себе від недобросовісних продавців, які обіцяють одне, а виходить інше. А якщо ж Ви все ж таки стали жертвою недобросовісної схеми, то ми підкажемо, як хоча б повернути свої кошти та стягнути з моральну шкоду і пеню за невиконання домовленостей.

ІСТОРІЯ ОДНОГО НАШОГО КЛІЄНТА, ЯКИЙ НЕВДАЛО ЗАМОВИВ АВТО З США

До нас звернулась за юридичним захистом людина, яка замовила автомобіль з США через таку собі українську компанію ще у вересні 2021 року. Обіцяли доставку автомобіля протягом 30 днів. Зі слів продавця економія мала становити близько 40 відсотків.

Спочатку клієнт оплатив у вересні 2021 року аванс за замовлення авто з США в розмірі 400 доларів США. Потім оплатив вартість авто і вартість усіх супутніх послуг із доставкою до місця проживання. А далі розпочався тривалий процес очікування автомобіля.

У вересні 2021 року йому повідомили, що автомобіль відправили з США до України. У жовтні клієнт почав цікавитись – коли вже прибуде довгоочікуване авто. На це йому відповіли, що автомобіль ще в США, а повідомлення про відправлення було помилковим. Але наголосили, що до Нового року автомобіль обов’язково прибуде. Систематичні претензії клієнта результату жодного не давали: кошти відмовлялись повертати, автомобіля також не було. Автомобіль не прийшов ні до Нового року, ні до 8 березня, ні по дату публікації цієї статті.

У цьому випадку, людина 8 місяців перебувала без автомобіля, щоденно жила обіцянками, що скоро авто прибуде. На всі претензії, людині повідомлялись якісь там формальні пояснення, які не пришвидшували доставлення автомобіля.

Після того як 8 місяців з дня проведення повної оплати, автомобіль так і не прибув, клієнт звернувся за захистом до нас. На сьогодні позов у суді, відкрито провадження, очікуємо повернення клієнту всіх матеріальних витрат, моральної шкоди у розмірі 60 000 грн і пеню по 3000 грн. за кожен день прострочення доставлення автомобіля.

Якби клієнт прочитав подібну статтю перед купівлею авто, то навряд чи він би потрапив у цю пастку. Тому дуже важливо з’ясувати ці всі ймовірні негативні моменти до проведення оплати за майбутній автомобіль.

За наслідками вирішення справи у суді, ми обов’язково оприлюднимо назву даної компанії, щоб вберегти інших майбутніх покупців.

ПЕРЕВІРКА РЕПУТАЦІЇ НАДАВАЧА ПОСЛУГ В ІНТЕРНЕТІ

Перед тим як замовити послуги у конкретного перевізника, спробуйте переглянути по ньому відгуки в мережі Інтернет. Почитайте як відгукуються про його роботу клієнти, які вже отримали такі «дешеві» автомобілі.

Звісно, що надавач послуг скаже, що негативні відгуки це «робота конкурентів». Однак не вірте цьому. Якщо є багато негативних відгуків, шукайте іншого надавача послуг.

Особливу увагу зверніть на сторінку продавця у Фейсбук. Ця соціальна мережа не дає можливості видаляти відгуки. Вона лише дозволяє власнику сторінки вимкнути розділ з відгуками повністю.

Проте якщо розділу «Відгуки» на сторінці немає, це свідчить що раніше клієнти негативно оцінили таку роботу. Але з метою зберегти репутацію, такий розділ з оцінками роботи було видалено. Відсутність розділу «Відгуки» свідчить про спробу приховати реальний негативний стан справ.

ЯК ПРАВИЛЬНО ОФОРМИТИ ДОГОВІР НА ПОКУПКУ АВТО З-ЗА КОРДОНУ

Перед першим авансовим платежем обов’язково підпишіть письмовий договір. Ніколи оплачуйте кошти на підставі усних домовленостей без укладення договору. У такому випадку повернути свої кошти назад в разі непередбачуваної ситуації буде важче.

Тому що після сплати авансового платежу Вам можуть надати для підпису договір, у якому для Вас будуть передбачені лише максимальні обов’язки й мінімальні права. Зокрема, домовлені усно строки доставки авто в такому разі можуть зрости з 30 днів до 9 місяців. Може зрости і вартість.

У такому договорі надавач послуг також обов’язково пропише, що він не несе відповідальності за технічну справність автомобіля. Хоча в його обов’язки також повинно входити перевірки справності автомобіля.

У письмовому договорі має бути обов’язково зафіксовано: 1) домовлена конкретна вартість авто і всіх супутніх послуг; 2) деталізований перелік всіх домовлених послуг; 3) чіткі строки і конкретне місце доставки; 4) чітка матеріальна відповідальність надавача послуг у грошовому виразі (по закону у розмірі 3% вартості послуг за кожен день прострочення доставлення автомобіля клієнту).

Додаткову увагу можна звернути на статус продавця. Чи це юридична особа чи фізична особа-підприємець. З юридичної особи стягнути кошти буде важче, оскільки засновники такого підприємства не несуть матеріальної відповідальності за діяльність підприємства. Якщо ж припинить діяльність підприємець, то кошти можна буде стягнути як з фізичної особи. Тобто бажано укладати договір саме з фізичною особою-підприємцем.

Також врахуйте, що оплату вартості послуг потрібно здійснювати конкретно постачальнику послуг, з яким у Вас підписано договір. Тому що часто вам пропонують оплатити вартість автомобіля напряму на закордонному сайті. При проведенні такої оплати Ви не зможете потім стягнути ці кошти з іноземного продавця. Тому всі договірні відносини і оплати потрібно проводити з одним надавачем послуг.

Якщо надавач послуг не хоче погоджуватись на такі умови, то шукайте іншого. Оскільки у такому випадку Вас може очікувати розчарування – замість грошей і автомобіля Ви отримаєте тривалі судові процеси і витрати нервів та часу.

ВАМ НЕ ВДАЛОСЬ ВБЕРЕГТИСЬ – ВАШІ ДІЇ

Якщо все ж таки Ви не врахували вказаних вище рекомендацій і очікуєте без коштів і без автомобіля, то захистити свої права можна у суді.

Захищати себе в суді можливо, якщо у Вас є підписаний договір. Якщо договору письмового немає, можете посилатися на свідків. Це складніше, але можливо.

Відповідно до статті 526 ЦКУ зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору. Згідно зі статтею 530 ЦКУ, якщо у зобов`язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк. Відповідно до статті 629 ЦКУ, договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до положень пункту 4 частини 1 ст. 611 ЦКУ, у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором, зокрема відшкодування збитків та моральної шкоди. Одним із видів порушення зобов`язання є прострочення – невиконання зобов`язання в обумовлений сторонами строк.

Крім цього, відповідно до ч.5 ст. 10 Закону «Про захист прав споживачів» у разі коли виконавець не може виконати (прострочує виконання) роботу (послуги) згідно з договором, за кожний день прострочення споживачеві сплачується пеня у розмірі трьох відсотків вартості роботи (послуги).

Тобто з укладенням договору продавець набуває обов`язків та несе відповідальність у разі його невиконання чи несвоєчасного виконання.

Отже, у судовому порядку Ви маєте право Розірвати договір на придбання та транспортування, стягнути матеріальну та моральну шкоду, а також пеню за кожний день прострочення у розмірі трьох відсотків вартості послуг.

ВИСНОВКИ

Ми намагались максимально розповісти Вам як себе вберегти від недобросовісних надавачів послуг. І переконані, що багатьох ми врятуємо заздалегідь від втрати коштів, часу та нервів.

Ну але якщо Ви все ж таки попали на недобросовісного продавця, то ми будемо намагатися повернути Ваші кошти в судовому порядку.

Якщо Ви стали жертвою подібної недобросовісної схеми, Ви можете написати у коментарях свою історію замовлення «дешевого» автомобіля з-за кордону. Ці коментарі допоможуть іншим.

Щоб отримувати корисні юридичні консультації безпосередньо на свій мобільний телефон, приєднуйтесь до нас на каналі Telegram.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

image

Поширити через:

error: Увага: Content is protected !!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: