доставка авто з-за кордону США уважно суд

Суть проблеми

Оманлива реклама

Весь інтернет переповнений рекламними оголошеннями про доставку на замовлення автомобілів з США чи інших далеких країн строком до 30 днів і за ціною нижче до 40% у порівнянні з українським ринком.

Тому часто громадяни бачать в мережі інтернет ці оголошення та обмірковують чи не замовити собі такий “дешевий” автомобіль.

Чи всі покупці отримають авто

Не всі покупці отримають такі автомобілі протягом домовленого строку, багатьох буде очікувати розчарування. У більшості – собівартість в кінцевому результаті вийде дорожча, ніж вартість подібного авто в Україні. А деякі взагалі не отримають свого автомобіля.

Найбільш поширеною проблемою, зокрема по доставці авто з США, є обіцянки доставити авто протягом 30-40 днів, а по факту людина очікує автомобіль до 12 місяців.

image

Що відбувається далі

За цей час людина немає автомобіля, витрачає нерви. Після проведення вами оплати, менеджери вже не такі люб’язні, на дзвінки не відповідають.

Якби людина знала, що автомобіль доставлять через 6, 9 чи 12 місяців, то звісно вона б не замовляла такий автомобіль. Навіть якщо він дійсно вийде на 40% дешевшим.

Чи всі продавці шахраї

Звісно, що не можна всіх продавців даного сегменту авторинку прирівнювати до категорії недобросовісних, можуть бути й порядні продавці. Проте є багато таких, які надають покупцю завідомо недостовірні відомості з метою нечесного заробітку.

Чим допоможемо ми?

Ми підготували дану публікацію, щоб роз’яснити як громадяни мають вберегти себе від недобросовісних продавців, які обіцяють одне, а виходить інше. А якщо ж Ви все ж таки стали жертвою недобросовісної схеми, то ми підкажемо, як хоча б повернути свої кошти та стягнути моральну шкоду і пеню за невиконання домовленостей.

image

Історія однієї типової справи 

Як все починалось

До нас звернулась за юридичним захистом людина, яка замовила автомобіль з США через таку собі українську компанію ще у липні 2022 року. Обіцяли доставку автомобіля протягом 30 днів. Зі слів продавця економія мала становити близько 40 відсотків.

Спочатку клієнт оплатив у липні 2022 року аванс за замовлення авто з США в розмірі 400 доларів США. Потім оплатив вартість авто і вартість усіх супутніх послуг із доставкою до місця проживання. А далі розпочався тривалий процес очікування автомобіля.

Що ж було далі

У вересні 2022 року йому повідомили, що автомобіль відправили з США до України. У жовтні клієнт почав цікавитись – коли вже прибуде довгоочікуване авто. На це йому відповіли, що автомобіль ще в США, а повідомлення про відправлення було помилковим. Але наголосили, що до Нового року автомобіль обов’язково прибуде. Систематичні претензії клієнта результату жодного не давали: кошти відмовлялись повертати, автомобіля також не було. Автомобіль не прийшов ні до Нового року, ні по дату публікації цієї статті.

Які наслідки покупки

У цьому випадку, людина декілька місяців перебувала без автомобіля, щоденно жила обіцянками, що скоро авто прибуде. На всі претензії, людині повідомлялись якісь там формальні пояснення, які не пришвидшували доставлення автомобіля.

image

Як вчинила людина далі

Після того як декілька місяців з дня проведення повної оплати, автомобіль так і не прибув, клієнт звернувся за захистом до нас. На сьогодні позов у суді, відкрито провадження, очікуємо повернення клієнту всіх матеріальних витрат, моральної шкоди  і пеню за кожен день прострочення доставлення автомобіля.

Як можна було уникнути проблем

Якби клієнт прочитав подібну статтю перед купівлею авто, то навряд чи він би потрапив у цю пастку. Тому дуже важливо з’ясувати ці всі ймовірні негативні моменти до проведення оплати за майбутній автомобіль.

За наслідками вирішення справи у суді, ми обов’язково оприлюднимо назву даної компанії, щоб вберегти інших майбутніх покупців.

Що потрібно зробити перед покупкою 

Перевірка репутації надавача послуг в інтернеті 

Перед тим як замовити послуги у конкретного перевізника, спробуйте переглянути по ньому відгуки в мережі Інтернет. Почитайте як відгукуються про його роботу клієнти, які вже отримали такі «дешеві» автомобілі.

image

Звісно, що надавач послуг скаже, що негативні відгуки це «робота конкурентів». Однак не вірте цьому. Якщо є багато негативних відгуків, шукайте іншого надавача послуг.

Перевірка відгуків у соціальних мережах

Особливу увагу зверніть на сторінку продавця у Фейсбук. Ця соціальна мережа не дає можливості видаляти відгуки. Вона лише дозволяє власнику сторінки вимкнути розділ з відгуками повністю.

Проте якщо розділу «Відгуки» на сторінці немає, це свідчить що раніше клієнти негативно оцінили таку роботу. Але з метою зберегти репутацію, такий розділ з оцінками роботи було видалено. Відсутність розділу «Відгуки» свідчить про спробу приховати реальний негативний стан справ.

Як правильно оформити договір на покупку авто з-за кордону

Що перше: аванс чи договір

Перед першим авансовим платежем обов’язково підпишіть письмовий договір. Ніколи оплачуйте кошти на підставі усних домовленостей без укладення договору. У такому випадку повернути свої кошти назад в разі непередбачуваної ситуації буде важче.

image

Які наслідки якщо оплатити аванс без договору

Тому що після сплати авансового платежу Вам можуть надати для підпису договір, у якому для Вас будуть передбачені лише максимальні обов’язки й мінімальні права. Зокрема, домовлені усно строки доставки авто в такому разі можуть зрости з 30 днів до 12 місяців. Може зрости й вартість.

У такому договорі надавач послуг також обов’язково пропише, що він не несе відповідальності за технічну справність автомобіля. Хоча в його обов’язки також повинно входити перевірки справності автомобіля.

Які обовʼязкові умови мають бути в договорі

У письмовому договорі має бути обов’язково зафіксовано: 1) домовлена конкретна вартість авто і всіх супутніх послуг; 2) деталізований перелік всіх домовлених послуг; 3) чіткі строки й конкретне місце доставки; 4) чітка матеріальна відповідальність надавача послуг у грошовому виразі (по закону у розмірі 3% вартості послуг за кожен день прострочення доставлення автомобіля клієнту).

На що потрібно звернути увагу

Додаткову увагу можна звернути на статус продавця. Чи це юридична особа чи фізична особа-підприємець. З юридичної особи стягнути кошти буде важче, оскільки засновники такого підприємства не несуть матеріальної відповідальності за діяльність підприємства. Якщо ж припинить діяльність підприємець, то кошти можна буде стягнути як з фізичної особи. Тобто бажано укладати договір саме з фізичною особою-підприємцем.

Щодо отримувача коштів

Врахуйте, що оплату вартості послуг потрібно здійснювати конкретно постачальнику послуг, з яким у Вас підписано договір. Тому що часто вам пропонують оплатити вартість автомобіля напряму на закордонному сайті. При проведенні такої оплати Ви не зможете потім стягнути ці кошти з іноземного продавця. Тому всі договірні відносини і оплати потрібно проводити з одним надавачем послуг.

Якщо надавач послуг не хоче погоджуватись на такі умови, то шукайте іншого. Оскільки у такому випадку Вас може очікувати розчарування – замість грошей і автомобіля Ви отримаєте тривалі судові процеси і витрати нервів та часу.

Вам не вдалось вберегтись – ваші дії

Де шукати захисту

Якщо все ж таки Ви не врахували вказаних вище рекомендацій і очікуєте без коштів і без автомобіля, то захистити свої права можна у суді.

Захищати себе в суді можливо, якщо у Вас є підписаний договір. Якщо договору письмового немає, можете посилатися на свідків. Це складніше, але можливо.

На які норми закону посилатись

Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору. Згідно зі статтею 530 Цивільного кодексу, якщо у зобов`язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк. Відповідно до статті 629 Цивільного кодексу, договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до положень пункту 4 частини 1 статі 611 Цивільного кодексу, у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором, зокрема відшкодування збитків та моральної шкоди. Одним із видів порушення зобов`язання є прострочення – невиконання зобов`язання в обумовлений сторонами строк.

Законодавство щодо пені

Відповідно до частини 5 статті 10 Закону «Про захист прав споживачів» у разі коли виконавець не може виконати (прострочує виконання) роботу (послуги) згідно з договором, за кожний день прострочення споживачеві сплачується пеня у розмірі трьох відсотків вартості роботи (послуги).

Тобто з укладенням договору продавець набуває обов`язків та несе відповідальність у разі його невиконання чи несвоєчасного виконання, включно з пенею.

Отже, у судовому порядку Ви маєте право Розірвати договір на придбання та транспортування, стягнути матеріальну та моральну шкоду, а також пеню за кожний день прострочення у розмірі трьох відсотків вартості послуг.

Висновки

Ми намагались максимально розповісти Вам як себе вберегти від недобросовісних надавачів послуг. І переконані, що багатьох ми врятуємо заздалегідь від втрати коштів, часу та нервів.

Ну але якщо Ви все ж таки попали на недобросовісного продавця, то ми будемо намагатися повернути Ваші кошти в судовому порядку.

Якщо Ви стали жертвою подібної недобросовісної схеми, Ви можете написати у коментарях свою історію замовлення «дешевого» автомобіля з-за кордону. Ці коментарі допоможуть іншим.


З приводу оскарження штрафів, ви можете звернутися до фахівців юридичної компанії «Дорожній Адвокат». Працюємо по всій Україні. Дзвоніть за номерами телефонів: 050-758-11-74 (viber, telegram), 067-171-16-11. (Дзвінки приймаються щоденно без вихідних до 24:00 год).


Всі наші публікації є авторськими, підготовані фахівцями юридичної компанії «Дорожній Адвокат». При републікації матеріалів сторінки обов’язкове гіперактивне посилання на сайт https://doradvokat.com.ua.
Наш Сайт (5 млн відвідувачів щорічно);
Наш Фейсбук (6 млн відвідувачів щорічно);
Наш Телеграм канал (18 тис підписників);
Наш Інстаграм (10 тис підписників);
Група «Перевізники України» (12 тис учасників);

Поширити через: